over ons

Over Hurricane Racing

Sinds 1968 is Hurricane Racing actief in de autosport. Na 34 jaar aan de Gonnetstraat in Haarlem te hebben gezeten was de locatie niet meer toerijkend voor de werkzaamheden binnen het bedrijf. Er werd besloten voor het laten bouwen van een nieuw bedrijfspand. Heerhugowaard werd de nieuwe bestemming, daar werd in 2002 het nieuwe gebouw van 450m2 opgeleverd in het industrieterrein de Zandhorst. Binnen het nieuwe gebouw is een 100m2 testfaciliteit met 2 motortestbanken en een 2wd rollenbank.

Ook voor onderdelen op voorraad

Verder heeft Hurricane alle machines voor het professioneel aanpassen van motoren en onderdelen. Bovendien is er in het gebouw een onderdelen afdeling met een 80m2 magazijn met de meest gangbare race motor onderdelen.

Met dit magazijn kunnen wij onze klanten snel voorzien van onderdelen en eventueel technische bijstand leveren.

Onze Werkzaamheden

Onze werkzaamheden zijn doorgaans gericht op high performance motoren De afstelling of de revisie van dit soort motoren en of totale projecten. De basis van een goede race motor begint bij de juiste keuze motor en of fabrikant hier van.

Maar de keuze van de fabrikant is vaak al door de klant gemaakt. Bij de start van een motor bouw word de motor kompleet gedemonteerd en gereinigd en word er een meet rapport gemaakt Er word een plan voor de motor  gemaakt aan de hand van de gegevens van de transmissie/overbrenging/bandenmaat en gebruiksdoeleinden een motor voor bijvoorbeeld de Bergcup is totaal anders dan een motor voor Autocross.

Onze bewerkingen beginnen met het Balanceren van de krukas/vliegwiel/drukgroep zodat het roterend deel goed in balans is. Boren en honen voor de nieuwe High Performance gesmeed zuigers. Vlakken van het motorblok voor een goede vlakke afdichting van de cilinderkop pakking. De cilinderkop ondergaat veel bewerkingen de inlaat en uitlaat kanalen worden geflowed om een grotere doorstroming van lucht te verzorgen. Ook moeten vaak de originele klep zetels vervangen worden voor de grotere kleppen.De klepgeleiders worden vervangen, en de klep zetels gefreesd Ook deze word dan gevlakt en uitgeliterd om de compressie verhouding te berekenen. Vaak moet de cilinderkop ook bewerkt worden voor de nokkenassen met meer klep lift en worden de klepperen vervangen voor sterkere exemplaren ivm het hogere toerental van de motor en de hogere lift van de snellere nokkenas.

Dan worden de onderdelen gecontroleerd en word de motor geassembleerd en worden de nokkenassen uitgetimed en is de basis gerealiseerd. Hierom heen worden onderdelen gemonteerd zoals het inlaat en uitlaat traject die  enorm belangrijk zijn voor het functioneren van de motor. Een verkeerd gekozen inlaat of uitlaat kan al het werk teniet doen.

Contact met Hurricane Racing

Wilt u meer weten over Hurricane Racing, of wilt u een afspraak met ons maken voor een motor revisie? Neem dan contact met ons op via
072 572 17 01 of stuur een e-mail naar info@hurricaneracing.nl.