Onze Werkzaamheden
Onze werkzaamheden zijn doorgaans gericht op high performance motoren De afstelling of de revisie van dit soort motoren en of totale projecten. De basis van een goede race motor begint bij de juiste keuze motor en of fabrikant hier van.
Maar de keuze van de fabrikant is vaak al door de klant gemaakt. Bij de start van een motor bouw word de motor kompleet gedemonteerd en gereinigd en word er een meet rapport gemaakt Er word een plan voor de motor gemaakt aan de hand van de gegevens van de transmissie/overbrenging/bandenmaat en gebruiksdoeleinden een motor voor bijvoorbeeld de Bergcup is totaal anders dan een motor voor Autocross.
Onze bewerkingen beginnen met het Balanceren van de krukas/vliegwiel/drukgroep zodat het roterend deel goed in balans is. Boren en honen voor de nieuwe High Performance gesmeed zuigers. Vlakken van het motorblok voor een goede vlakke afdichting van de cilinderkop pakking. De cilinderkop ondergaat veel bewerkingen de inlaat en uitlaat kanalen worden geflowed om een grotere doorstroming van lucht te verzorgen. Ook moeten vaak de originele klep zetels vervangen worden voor de grotere kleppen.De klepgeleiders worden vervangen, en de klep zetels gefreesd Ook deze word dan gevlakt en uitgeliterd om de compressie verhouding te berekenen. Vaak moet de cilinderkop ook bewerkt worden voor de nokkenassen met meer klep lift en worden de klepperen vervangen voor sterkere exemplaren ivm het hogere toerental van de motor en de hogere lift van de snellere nokkenas.
Dan worden de onderdelen gecontroleerd en word de motor geassembleerd en worden de nokkenassen uitgetimed en is de basis gerealiseerd. Hierom heen worden onderdelen gemonteerd zoals het inlaat en uitlaat traject die enorm belangrijk zijn voor het functioneren van de motor. Een verkeerd gekozen inlaat of uitlaat kan al het werk teniet doen.